Cui se adresează Optimoo în era digitalizării?

14 aprilie, 2021

În orice companie apar situații în care angajatorul solicită angajaților să presteze ore suplimentare, care trebuie însă monitorizate cu atenție. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr 53/2017 a introdus o serie de obligații pentru angajator, printre acestea și obligația consacrată la articolul 119 din Codul Muncii de a ține evidența orelor prestate zilnic de salariat, cu evidențierea orei de începere și de sfârșit de program. Însă ținerea evidenței acestor ore este îngreunată în lipsa unui sistem de pontaj. Mulți angajatori au recurs la condica de prezență, la cartele de acces, la desemnarea unui responsabil cu evidența orei de începere și de sfârșit a activității fiecărui salariat sau au apelat la un sistem electronic de monitorizare a accesului la locul de muncă etc.

De altfel, în anul 2019, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis că statele membre trebuie să oblige angajatorii să folosească un sistem care să permită măsurarea cu exactitate a timpului petrecut de angajat la locul de muncă și să recompenseze cu bani sau zile libere orele suplimentare. Curtea a constatat că în lipsa unui sistem care să permită măsurarea exactă a timpului de lucru petrecut de angajat nu se poate stabili în mod obiectiv și fiabil numărul de ore petrecute și repartiția lor în timp, nici orele suplimentare pentru a fi plătite corect.

Soluție de pontaj

Pentru o companie cu 10-50 angajați este importantă ținerea unei evidențe ușoare a pontajului.

Cu un sistem simplu de gestiune a prezenței angajaților, precum Optimoo, antreprenorii pot uita de dificultatea ținerii unei evidențe clare a angajaților.

Aplicația permite ca angajații să se ponteze pe o tabletă la venirea și plecarea de la locul de muncă. Însă se evită pontarea unui angajat în locul celuilalt deoarece există o fotografie cu camera tabletei după fișa de pontaj semnată. Acum este înregistrată în sistem semnătura angajatului pe ecran, iar pe viitor sistemul se va putea sincroniza cu diverse alte sisteme de intrări și ieșiri pe bază de card de pontaj.

Pot fi monitorizate exact orele lucrate și pauzele luate, un lucru benefic pentru un angajator. Deoarece Optimoo permite o urmărire ușoară, unii angajatori au optat pentru un program flexibil sau două variante de lucru pentru angajați astfel încât ei se simt mult mai motivați să muncească. Pentru un angajator care are angajați eficienți este important să identifice soluții pentru a-i menține în firmă și a-i motiva, dat fiind faptul că în multe domenii de activitate este dificil să găsești noi angajați.

Aplicația se instalează ușor, este nevoie doar de o tabletă și internet. Nu este nevoie de un specialist IT pentru administrarea unui calculator dedicat, sistemul este monitorizat 24/24, problemele fiind rezolvate imediat, iar îmbunătățirile vin automat.

Date în timp real

Nu este nevoie să fiți prezent la birou ca să monitorizați prezența și pauzele angajaților. Printr-o aplicație IOS și Android acestea pot fi urmărite în timp real de pe telefonul dumneavoastră oriunde v-ați afla în lume, puteți avea acces oriunde și oricând la rapoarte detaliate. Optimoo este soluția ideală pentru angajatorii care călătoresc mult, în interes de afaceri, dar doresc să fie conectați la ceea ce se întâmplă acasă, în interiorul companiei.

Optimoo este o soluție de pontaj cloud și management a resurselor umane ce te scapă de tabele Excel și alte dispozitive suplimentare deoarece la final de lună ai la dispoziție foi colective de prezență, de ore suplimentare lucrate de angajați și poți economisi timpul pe care de altfel l-ai fi petrecut cu întocmirea rapoartelor care sunt generate automat din soft.